Thomas Mølhede Rahbek

Thomas Mølhede Rahbek

FLEXLOFT, SAMARBEJDE OG DEN PERSONLIGE RELATION

I Herborg ved Skjern i Vestjylland bor Thomas Mølhede Rahbek. Han er fjerde generations landmand med fire ejendomme, 400 hektar agerjord og 1150 årssøer. Og så køber han sin strøm gennem Scanenergi på en FLEXloft-aftale.  

Thomas er ikke den helt typiske landmand. Han har arbejdet otte år i den finansielle sektor som rådgiver for andre landmænd og lige nu læser han en lederuddannelse ved siden af sit landbrug. Et landbrug som han driver efter et helt konkret princip: Samarbejde.

Vi finder ud af det sammen

Han fortæller: ”I dag bygger erhvervslivet meget på regler og kontrakter og mindre på tillid og samarbejde – og det er noget vi prøver at gøre en dyd ud af at ændre lidt på. Selvfølgelig er skriftlige aftaler vigtige, men i vores hverdag er det den sunde fornuft, der sejrer. Vi finder ud af tingene sammen; samarbejde er kernen i vores virksomhed.”

Og lige præcis samarbejde er et nøgleelement, når samtalen falder på strøm, hvor det efterhånden er blevet til syv underskrevne aftaler på levering af strøm.

Det bliver lidt personligt

”Vi har Allan Nielsen som vores faste account manager. Jeg sætter stor pris på, at vi får besøg af ham en gang om året, selvom det hele kører meget af sig selv. Når han er herude, taler vi om, hvad der er fornuftigt at gøre fremadrettet, hvordan det er gået siden sidst, og vi taler om familie og hverdagen. Jeg ved udmærket godt, at han er sælger, men jeg prøver, at forpligtige ham til, at han også skal vise, at den her aftale er god, når vi ses næste gang.”

At få sat et ansigt på sin sælger har været vigtigt for Thomas, som i sin stræben efter gode samarbejder dyrker relationen med sine forbindelser. Det skaber tillid – det vender vi tilbage til om et øjeblik.

FLEXloft – fordi strøm ER vigtigt

Allan og Thomas har i samarbejde fundet frem til, at en FLEXloft-aftale er den bedste løsning.

grafik-hvad-er-flexloft

Thomas er tilfreds med valget og forklarer: ”Vi betaler en fast præmie for at få forsikret vores strømpris. Det er en forsikring, som vi tegner på de ”spøgelser”, der kan være ude i horisonten. Vi har gjort op med os selv, at vi gerne vil betale den forsikring for den sikkerhed i fremtiden, samtidig med at vi har en option om, at strømprisen bliver lavere.”

Selvom forsikringen kan virke høj, giver sikkerheden god mening, fortæller Thomas og uddyber: ”Jeg synes, at det er lidt meget vi betaler, men der er også bare en sikkerhed i det. Vi er jo afhængige af el. Vi har ikke nogen modpol, hvis markedet pludselig eksploderer; jeg kan ikke bare lige ændre mit elforbrug. Nu ved jeg, at jeg ikke behøver tænke meget mere på den usikkerhed.”

Tilliden er vigtig

Og så vender vi tilbage til det med tilliden. Efter rekordlave priser i 2016, var de fleksible lofter nemlig faldet så meget, at det stort set var umuligt, at de kunne falde yderligere. Derfor regnede Scanenergis rådgivere på livet løs og kontaktede de kunder, hvor de mente, at det var relevant at konvertere til en fastpris-aftale. Det var det i Thomas’ tilfælde.

Allan ringede til Thomas, forklarede kort situationen og aftalte et ekstra møde, hvor de sammen kunne drøfte muligheden. Mødte endte med, at tre årskontrakter blev konverteret til fastpris, hvilket gav en besparelse på ca. 16.000 kr.

Læs mere om vores el-aftaler

Og den form for tillid og ansvarsfølelse, sætter Thomas stor pris på. Den er medvirkende til, at han ikke selv behøver bekymre sig om markedet: ”I mit tilfælde er Allan ankermand for virksomheden. Ét er, hvad vi har skrevet i kontrakten, det binder og er gældende, men har jeg ikke en person, der er hægtet op på den kontrakt, så binder det meget mindre personligt. Jeg ved, at min sælger faktisk kommer herud igen om et år, og det er én af grundene til, at jeg ved, at han gør sit bedste.”

Thomas uddyber: ”Han ved, hvad han snakker om, og han får flere og flere stjerner i min bog. Samtidig ved jeg godt, at jeg ikke kan stille ham til ansvar, men han har en personlig ansvarsfølelse for det arbejde, han udfører. Og det er vigtigt for mig. Strøm er en diffus vare, og så er det bare vigtigt med en person, man har tillid til – og den tillid har vi til Allan og hans måde at være på.”

Vil du også have besøg af Allan eller en vores andre account managers? Kontakt os og få aftalt dit personlige møde.

Kontakt os

..hvis du har spørgsmål til casen eller vil høre mere om, hvad vi kan.

Kontakt os her
New Call-to-action