Tilskud
El-regningen
Hvordan er elprisen sat sammen?
Jeres elpris er sammensat af selve elprisen, afgifter og skatter. 77% af jeres elregning går til afgifter, tariffer mm.
Hvordan afregnes timemålere?
Afregning sker efter det faktiske forbrug én gang hver måned.
Hvordan afregnes skabelonmålere?
Målerne aflæses manuelt en eller flere gange årligt. Du betaler a conto ud fra årets forventede forbrug, og efter aflæsning modtager du en opgørelse.
Hvordan er vores faktura opbygget?
På vores fakturaer kommer der først en oversigt over alle dine aftag, med total-beløbet. På de efterfølgende sider kommer udspecificeringen. Har du spørgsmål til din faktura, kan du kontakte Kundeservice.
Jeg har spørgsmål til elregningen – skal jeg kontakte jer eller mit netselskab?
Kontakt os hvis du har spørgsmål til elregningen.
Hvordan undgår jeg rykkere og rykkergebyrer?
Den bedste måde at undgå rykkere og dermed rykkergebyrer er at tilmelde jer LeverandørService. Tilmelding til leverandørservice kan ske her
Hvad er LeverandørService?
Nets tilbyder en betalingsform, der hedder LeverandørService, som er en pendant til BetalingsService for private. Når du betaler fakturaer via LeverandørService, foregår betalingen automatisk og til tiden – hverken for tidligt eller for sent.
Jeres oplysninger er fortrolige og sendes på samme sikre måde, som bruges til betalinger via internettet. Oplysningerne bliver sendt direkte til Nets.
Hvordan bliver jeg tilmeldt LeverandørService?
Du tilmelder dig ved at udfylde en online blanket, som ligger her
Koster det noget at komme på LeverandørService?
Nej, det koster ikke noget
Hvorfor får vi en rykker, når vi har betalt?
Det er sandsynligvis, fordi jeres betaling har krydset vores udsendelse af rykkere. Hvis I har betalt, kan I trygt se bort fra rykkeren.
Energirådgivning
Vi har fået identificeret flere områder, hvor vi kan spare på energiforbruget. Hvordan kommer vi bedst i gang med at realisere besparelserne?
Der er mange ting, man skal være opmærksom på, inden man går i gang med at gennemføre energioptimerings-projekter. Derfor har vi lavet en guide til vores kunder, der samler de vigtigste ting.
Hvis du har forlagt Realiseringsguiden så kontakt Kundeservice på tlf. 99 92 90 99 eller pr. e-mail: kundeservice@scanenergi.dk, så sørger vi for at du får adgang til den.
Som kunde kan du også skrive til os og få gratis og uforpligtende råd og vejledning. Du finder kontaktoplysninger i Realiseringsguiden.
Hvis du ikke er kunde har vi opsummeret nogle af de vigtigste råd nedenfor:
Sørg for at indgå aftale om indberetningsret til energibesparelser med os eller en anden virksomhed inden opstart for at sikre udbetaling af tilskud
Få altid to sammenlignelige tilbud fra relevante leverandører
Sørg for at udarbejde klar funktionsbeskrivelse
Indgå aftale om garanti
Følg op og vær i tæt kontakt med leverandøren under selve realiseringen
Monitor jeres energiforbrug, og tjek at I opnår den forventede besparelse.
Har du brug for konkret rådgivning om gennemførelse af energioptimerings-projekter, hjælper vi gerne.
Forbrugsregistrering
Gebyrer
Nedenfor finder du en oversigt over vores gebyrer. Der er ikke ret mange, for vi har en gennemsigtig prisstruktur.
Vi tager derfor heller ikke noget administrationsgebyr for at viderefakturere det beløb, som dit netselskab opkrævede før 1. april 2016.
Du skal dog være opmærksom på, at vi viderefakturerer gebyrer på serviceydelser fra dit netselskab – dog igen uden at lægge et ekstra administrationsgebyr oveni.
Du kan finde oversigt over gebyrer på dit netselskabs hjemmeside.
Hvis du har spørgsmål til gebyrlisten så kontakt Afregning og Økonomi på tlf. 99 92 90 95 eller pr. e-mail: afregning@scanenergi.dk
Indbetaling via FI linje | Kr. 0,00 |
Indbetaling via LeverandørService | Kr. 0,00 |
Administrationsgebyr pr. aftag | Kr. 15,00 |
Rykkergebyr 1 | Kr. 300,00 |
Rykkergebyr 2 | Kr. 300,00 |
Gebyr for lukkevarsel | Kr. 2000,00 |
For sent betaling-kompensationsgebyr | Kr. 310,00 + renter |
Opsigelse af aftalen fra vores side pga. manglende betaling | Beregnet værdi af kontrakt. Værdien kan oplyses ved henvendelse til Kundeservice. |
Opsigelse af aftale fra din side i den gældende bindingsperiode | Beregnet værdi af kontrakt. Værdien kan oplyses ved henvendelse til Kundeservice. |
Elprodukter
Afgifter
Netselskabet
Hvordan finder jeg mit netselskab?
Hvis du er i tvivl om, hvem der er dit netselskab, har Dansk Energi lavet et oversigtskort over netselskaber i hele Danmark.
Kortet finder du her
Skal vi kun kontakte jer fremover – og ikke vores netselskab?
Ja. Henvend jer til os, så skal vi nok hjælpe jer videre, hvis I har spørgsmål, der vedrører jeres netselskab.
Flytning og salg af virksomhed
Vi skal flytte – hvad sker der med vores elaftale?
Hvis I skal flytte, vil jeres elaftale typisk flytte med.
For at vi kan flytte jeres elaftale med til den nye adresse skal vi bruge:
-
adresse og aftagenummer på den adresse I flytter til
-
en aflæsning af måler(e) pr. flyttedato fra den adresse, I flytter fra
-
en aflæsning af måler(e) pr. flyttedato fra den adresse I flytter til
-
navn på den, der tilflytter den adresse, som I fraflytter
Når vi har de oplysninger, melder vi flytning til DataHub’en og sender en slutafregning.
Hvornår skal vi melde flytning?
I skal sørge for at melde flytning til os så hurtigt som muligt og senest 14 dage, før I flytter.
NB! I hæfter for forbruget på adressen, selvom I er flyttet, hvis ikke I melder flytning til os.
Vi sælger vores virksomhed - hvad så?
Så finder I hjælp lige her
Aftaler og faktura
Hvor finder jeg overblik over aftaler og fakturaer?
På Kundeportalen finder du oversigt over fakturaer og aftaler.
Hvis du ikke kan finde login detaljer, så kontakt Kundeservice, så sender vi dem til dig. Du kan ringe på tlf. 99 92 90 99 eller sende en e-mail til: kundeservice@scanenergi.dk.
Elopvarmet beboelse
- Hent og udfyld BBR-skemaet
- Send skemaet til BBR-registret i din kommune. De skal godkende, at du kan få nedsat din elafgift for den del af dit forbrug, der overstiger 4.000 kWh årligt.
- Send skemaet til kundeservice@scanenergi.dk, når du får det tilbage fra BBR-registret.
Scanenergis almindelig aftalevilkår
Her finder du Scanenergis almindelig aftalevilkår gældende fra 12. august 2024.
Scanenergis almindelige aftalevilkår per 12. august 2024
Har du spørgsmål til vilkårene, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på tlf 9992 9099 eller ved at udfylde formularen her.