Sparekassen Thy Arena Mors

Sparekassen Thy Arena Mors

RO I BUDGETTET TIL GAVN FOR DE BESØGENDE

På tværs af 8.000 m2 huser Arena Mors indendørs faciliteter til sport, idræt og kultur, der dagligt besøges flittigt af 1.500 gæster i alle aldre.

Det giver et strømforbrug på cirka 300.000 kWh om året, og som direktør Nils Pedersen udtaler:

”Det kommer vores gæster til gavn, hver gang vi sparer en krone”.

Den rigtige elaftale er derfor et afgørende led i helhedsplanen, hvor der bl.a. er ønsker om udvidelse med nyt springcenter, wellnessområde og mulighed for svømmehal.

 

Interview med direktør Nils Pedersen

 

Elaftale med loft – ro i budgettet

De fleste virksomheder står med et dilemma, når der skal vælges elaftale.

Tør man risikere større økonomiske tab med håbet om at sikre sig en lavere pris de gennemsnitligt for året? Eller ønsker man en lidt højere fast pris, der derimod ikke kan give de store udsving?

Nils er ikke i tvivl og fortæller om valget af deres elaftale:

 

Da markedet var stabilt, ville man selvfølgelig gerne lige have haft det til en lidt billigere pris.

Men der havde vi jo sikret os efter, når der så kom de store udsving, og der var vi selvfølgelig glade for, at vi havde det. Så hvis man kigger på det over flere år, i stedet for kun bare ét år, så er det helt sikkert den rigtige løsning, vi har valgt.”

 

Prisen kan ikke stå alene

Den grønne omstilling er på dagsordenen i mange virksomheder – også for Arena Mors.

Som led i deres vision og strategi frem mod 2026 har bestyrelsen derfor blandet andet valgt at investere i KLIMAskov. Her planter de træer, som optager CO2 modsvarende virksomhedens forbrug.

Derudover er der investeret i VINDenergi, der sikrer CO2-neutral strøm fra danske vindmøller.

4S2A0444

 

Hjælp udefra og fast kontaktperson

”Som jeg ser det, er fordelen ved at hente hjælp udefra, at vi ikke selv skal holde øje med, hvad der sker på markedet, hvilke muligheder der findes og seneste lovgivning på området. Der kommer i stedet nogen udefra, som ved, hvad de har med at gøre”.

Det er tydeligt at mærke på Nils, at virksomheden går op i deres grønne profil. Samtidig er der dog mange andre gøremål i det daglige, så det er en fordel at kunne outsource en del af opgaverne.

Han fremhæver desuden fordelen ved at have samme kontaktperson, idet den form for tomandshånd giver både tryghed, sparer forklaringstid og giver plads til udveksling om seneste fodboldkampe.

Er du nysgerrig på at høre, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed?

Kontakt os for en uforpligtende snak.

 

 

Kontakt os

..hvis du har spørgsmål til casen eller vil høre mere om, hvad vi kan.

Kontakt os her
New Call-to-action